Megérkezett a honvédség második szállítógépe, de felmerül a kérdés: miért hiányzik a légi utántöltés lehetősége?


A Honvédelmi Minisztérium reagált a felvetésekre, ezzel helyreállítva a honvédség légi szállítóképességét. A légierő számára kedvező hét áll mögöttünk, hiszen három új L-39 Skyfox repülőgép érkezett a flottába.

A Magyar Honvédség örömmel jelentette be, hogy átvette második KC-390 Millennium katonai szállítórepülőgépét. A honvédelmi tárca 2020-ban, a világ élvonalába lépve, az elsők között rendelte meg ezt a modern eszközt a brazil Embraer gyártótól. A kecskeméti repülőtéren történő landoláskor a gépet két vízsugár köszöntötte, a repülős hagyományoknak megfelelően, míg a honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky Kristóf, ünnepélyes beszédben üdvözölte az új beszerzést. A miniszter kiemelte, hogy a NATO elvárásainak teljesítése érdekében sikerült teljes mértékben helyreállítani a honvédség harcászati rámpás légi szállítóképességét, amely elengedhetetlen a külföldi műveletek során.

Figyelemre méltó, hogy az előző évben bemutatott szállítógéphez képest az újonnan érkező modell nem rendelkezik légi utántöltési képességgel, ami lehetővé tenné a repülés közbeni tankolást.

Az elsőként megérkezett KC-390 légi utántöltő modell egyedi csonkkal van ellátva, míg a második gép tervezése a maximális szállítókapacitás elérésére lett optimalizálva.

- A Honvédelmi Minisztérium a HVG megkeresésére kifejtette, hogy miért nem áll rendelkezésre az adott funkció.

A tavaly érkező gépről készült képpel összehasonlítva a különbség szembetűnő, szinte azonnal feltűnik a szemlélőnek.

A légi utántöltés hiányának köszönhetően az 51 tonnás repülőgép rakomány nélkül akár nyolcezer kilométert is megtehet. A tárca tájékoztatása szerint ezek a gépek kifejezetten alkalmasak hadszíntéri és hadszínterek közötti szállításra, akár éjjel-nappal, kedvezőtlen látási viszonyok között, sőt, még részben sérült kifutópályákról is.

Információk szerint a gép képes az amerikai HIMARS rakétatüzérségi rendszer szállítására is, amelyből a magyar honvédség szintén érdeklődik a beszerzés iránt. Ez a hír a magyar kormányzati delegáció washingtoni látogatását követően látott napvilágot.

Néhány nappal ezelőtt a honvédség három új L-39 Skyfox harcászati-kiképző gépet kapott, ezzel a megrendelt 12 gép kétharmadát már leszállította a többségi magyar tulajdonban lévő csehországi AERO Vodochody. A cégben nemrég Szalay-Bobrovniczky után Habony Árpád is részesedést szerzett.

Related posts