A hajózási költségek csökkenése új mélységekbe vezette a világkereskedelem központi mutatóját, amely ismét a mélypontján jár.


A szárazáru-szállító hajók díjszabásának fő indexe 58 ponttal, azaz 2,9%-kal csökkent, így 1964 pontra süllyedt, ami az augusztus 5. óta mért legalacsonyabb értéknek számít.

Az ömlesztettáru-szállító hajók indexe 189 ponttal csökkent, ami körülbelül 6%-os visszaesést jelent, így most 3023 pontos szinten stagnál, ezáltal kéthetes mélypontra jutott.

A jellemzően 150 000 tonnás rakományokat, például vasércet és szenet szállító járművek napi átlagos foglalása 1566 dollárral 25 072 dollárra csökkent.

A vasérc határidős árai csökkenésnek indultak, amit a legnagyobb felhasználó, Kína északi területén bevezetett termelési korlátozások, valamint a gyengülő acélpiac miatti keresleti félelmek idéztek elő. A Mysteel tanácsadó cég információi szerint Kína egyik legfontosabb acélgyártó központjában, Tangsanban, bizonyos acélművek szóban kaptak utasítást a termelés csökkentésére, hogy javítsák a levegő minőségét Pekingben, a második világháború végét ünneplő katonai parádé előkészületei során.

Közben a panamax index 7 ponttal (0,4%-os) növekedéssel 1637-re emelkedett.

A panamax hajók, amelyek általában 60 000-70 000 tonna szén vagy gabona szállítására alkalmasak, napi átlagos bevételük 64 dolláros növekedésével most 14 737 dollárt érnek el.

A kisebb hajók szegmensében a supramax index 8 ponttal, azaz 0,6%-kal növekedett, így jelenlegi értéke 1369-re emelkedett.

A kereskedelmi háború miatt már több jel utal arra, hogy a világkereskedelem visszaesett, de biztosan stagnál. Főként a nyersanyagszállításnál érzékelhető a megtorpanás, de az EU kereskedelmi többletének teljes szublimálása az előző hónapban arra utal, hogy az árutranszfer is visszaesett.

Természetesen! Íme egy egyedi változat: "A hírforrás: Reuters"

Related posts