Az autópiac mélyrepülésbe kezdett – a Stellantis számára világszerte drámai csökkenést hozott.

A Stellantis globális eladásai drámai módon csökkentek a 2025-ös év első három hónapjában: a világ negyedik legnagyobb autógyártója 9%-kal kevesebb járművet tudott értékesíteni az előző év azonos időszakához képest. Az európai és észak-amerikai piacon tapasztalható keresletcsökkenés mellett a kínai konkurencia és a politikai instabilitás is nyomást gyakorol a vállalatra, tovább nehezítve a helyzetét.
Az év nem éppen ígéretesen kezdődött a Stellantis számára. A világ egyik legnagyobb autógyártójaként a vállalat világszerte csökkenő eladásokkal zárta az első negyedévet. Az Európától Észak-Amerikáig terjedő piacokon a kereslet visszaesése figyelhető meg, míg Dél-Amerika az egyetlen régió, ahol növekedés tapasztalható - derül ki a Reuters jelentéséből az autócsoport első negyedéves teljesítményéről.
A világ negyedik legnagyobb autógyártója úgy véli, hogy az első negyedéves visszaesés főként az észak-amerikai gyártás csökkenésére vezethető vissza. Ezt a helyzetet a januárban meghosszabbított ünnepi leállások, a termékek közötti váltások, valamint a csökkenő kisteherautó-eladások együttes hatása idézte elő.
A Stellantis 2025 első három hónapjában 1,2 millió járművet adott el, ami éves összevetésben 9 százalékos csökkenést jelent.
Egyedül Dél-Amerika mutatott pozitív tendencia a gépjárműeladások terén, ahol a forgalom 19 százalékkal emelkedett. Az első negyedév során összesen 211 ezer autót értékesítettek a régióban.
A Stellantis, mint sok más autógyártó, egyre intenzívebb kihívásokkal néz szembe a globális piacon.
A vállalat már a 2024-es év utolsó negyedévében is 9 százalékos csökkenést könyvelt el, ami azt jelzi, hogy a negatív tendencia továbbra is töretlennek tűnik.
A Stellantis portfóliójába tartozó márkák:
Ezek közül számos márkát súlyosan érint a gyenge európai kereslet, valamint az elektromos modellek iránti ingadozó érdeklődés.
A Stellantis helyzete világosan tükrözi az autóipar globális átalakulásának folyamatát. A hagyományos márkák egyre inkább visszaeső tendenciát mutatnak, miközben új piacok felfedezése válik sürgetővé, hogy ellensúlyozzák a nyugati piacon tapasztalható csökkenést. A kérdés tehát az, hogy a vállalat mennyire tud rugalmasan reagálni a folyamatosan változó piaci körülményekre, és képes-e innovatív megoldásokkal lépést tartani a fejlődéssel.