"Teljes mértékben egyedi" autók érkeznek a mítosz szülőjétől: a Rolls-Royce magával ragad!


A Rolls-Royce Motor Cars, a luxusautók megtestesítője, izgalmas bejelentéssel kezdte az új évet – számolt be róla a CNBC. A cég 300 millió fontot (kb. 148 milliárd forintot) szán központi gyártóbázisa fejlesztésére Angliában, ezzel tovább erősítve pozícióját a prémium autópiacon.

A beruházás hátterében az áll, hogy az ultrajómódúak körében folyamatosan nő az igény a különleges, egyedi dizájnnal ellátott autók iránt. Ez a tendencia nem csupán a luxusautók szegmensére jellemző, de a BMW által birtokolt brit márka nem akarja megvárni, hogy versenytársai megelőzzék őt ebben a fejlődő piaci szegmensben.

Az egyedi igények sorába tartozik például az aranyozott díszítések, amelyek a jármű utasterét gazdagítják, illetve a több százezer öltéssel készült hímzések az ülések és borítások huzatán. Emellett különleges fényezések is elérhetők, mindez csupán néhány példa a sok extravagáns lehetőség közül.

A Goodwood névre hallgató dél-angliai gyártóbázison nem csupán a piaci igények kielégítése a cél, hanem a különleges Coachbuild projektek megvalósítása is. Ez lehetőséget ad a megrendelőknek arra, hogy saját elképzeléseik szerint formálják autójuk karosszériáját, így létrehozva egy igazán "egyedi műalkotást". A beruházás mértéke olyan jelentős, hogy szakértők úgy vélik, ez a Munkáspárt népszerűségének növekedésére is kedvező hatással lesz.

A Rolls-Royce autóipari ágazata 22 évvel ezelőtt ünnepelte angliai gyártóüzemének átadását, amelyhez most egy 300 millió fontos tőkeinjekció révén a legnagyobb fejlesztési projektet indítják el. "A Rolls-Royce globális vállalat, és elkötelezettek vagyunk a jövő innovációi iránt" - hangsúlyozta Chris Brownridge, a cég vezérigazgatója.

A világ minden táján vannak vásárlóik, akik egyre összetettebb igényeket fogalmaznak meg a céggel szemben. Ezt ki kell szolgálniuk. Ugyanakkor nem fognak lényegesen több autót gyártani, hanem teljesíteni fogják a speciális, egyedi megbízásokat.

A Rolls-Royce ugyanis 5712 autót adott el 2024-ben, ami öt százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6032 autónál, ez a csökkenés a modellváltásokra vezethető vissza. A vállalat legnagyobb piaca Észak-Amerika. Ami a modellek népszerűségét illeti a legkeresettebbek külön-külön a Cullinan, a Spectre és a Ghost típusok.

Related posts