SONLINE - A SZÉP kártya népszerűsége töretlen, azonban idén csak néhány vállalat döntött úgy, hogy emeli a keretét.


2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon: bővült az adható támogatások köre és új elemek is bekerültek a rendszerbe.

"Felmérésünk szerint a fizikai dolgozók cafeteria összegében a magyarországi cégek 40 százaléka emelt vagy tervez emelést idén. A SZÉP-kártyát érinti az egyik legfontosabb változás 2025-től: a számlákra feltöltött összeg 50 százaléka már lakásfelújítási célú kiadásokra is elkölthető, valamint bevezette a kormány az Aktív Magyarok zsebet is. Ennek ellenére az általunk megkérdezett cégek mintegy 5 százaléka tervezi csak emelni egyelőre a SZÉP kártya keretösszegét" - hangsúlyozza Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.

A SZÉP kártya a legkedveltebb juttatási lehetőség a kékgalléros állások világában.

Szakértői előrejelzések szerint a béren kívüli juttatások éves összege 2025-ben átlagosan 8-13 százalékkal nőhet. A SZÉP-kártya keretösszege 2025-ben 560 ezer forintra emelkedett. 2025-től a SZÉP-kártya új felhasználási lehetőségeket kínál, például lakásfelújításra is fordítható a feltöltött összeg 50 százaléka. Emellett bevezették az Aktív Magyarok zsebet, amely rekreációs, szabadidős és sportcélokra használható, havi legfeljebb 10 ezer Forint értékben. Egyes juttatások, mint például a kulturális belépők és sportrendezvények, a minimálbér értékéig adómentesen adhatók.

"Kutatásunk megerősítette, hogy a kékgalléros munkakörökben az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatási elem a SZÉP kártya, a megkérdezett cégek 80 százaléka nyújtja a fizikai dolgozóinak. Ezt követi az utazási hozzájárulás (55 százalék), valamint a bölcsődei, óvodai, gyermekgondozási, oktatási támogatás (65 százalék)" - emeli ki Mihályi Magdolna. Hozzáteszi: kulturális belépőket, jegyeket a felmérésben résztvevő vállalatok 30 százaléka kínál a kékgalléros munkavállalóinak a béren felül, de szabadidős és sportesemények látogatását is több cég támogatja (15 százalék). A juttatási csomagok részét képezi még néhány vállalatnál az egészségügyi hozzájárulás, az étkezési támogatás, valamint a jelenléti bónusz.

Fontos a munkavállalók visszajelzése: a cégek száz százaléka méri az elégedettséget

A vizsgált vállalatok teljes körében, 100%-os arányban, figyelemmel kísérik és értékelik a juttatási csomagok hatékonyságát és a munkavállalói elégedettséget. A legelterjedtebb módszer az elégedettségi kérdőívek használata, melyet a megkérdezett cégek több mint fele alkalmaz a fizikai munkavállalók körében. Ezen kívül a vállalatok közel fele a kilépési interjúk során is figyelembe veszi a cafeteriával kapcsolatos elégedettséget. Fókuszcsoportos beszélgetéseket és egyéb interjúkat a válaszadó cégek negyede végez a mérések érdekében. Továbbá, a munkavállalói fórumok és anonim visszajelzési lehetőségek révén a megkérdezett vállalatok ötöde végez értékeléseket. A cafeteria költséghatékonyságának elemzését a felmérésben részt vevő cégek 35%-a rendszeresen végzi.

Related posts