A Toyota csoport nem csupán a hibrid technológiák terén éri el sikereit.

Miközben a Toyota csoport folyamatosan erősíti jelenlétét az elektrifikáció terén, a márciusban véget érő üzleti évben több új rekordot döntött meg, és nyereséggel zárta azt. A japán autómárka nemcsak Európában büszkélkedhet kiemelkedő teljesítménnyel, hanem a Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot magában foglaló régióban működő Toyota-Central Europe is Európa vezető Toyota importőrévé vált.
"A Toyota 2024-ben is megőrizte vezető pozícióját a globális autóiparban – november végéig összegzett adatok alapján a cég 9,85 millió járművet értékesített, ezzel abszolút első helyen állunk. A jövőbeni terveink szerint bőven túllépjük a 10 milliós határt, míg legnagyobb riválisunk 9,2 millió eladott autóval zárta az évet. A Lexus is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, 8500 darabos rekorddal büszkélkedhet. Fontos megemlíteni, hogy a Toyota csoport, amely magában foglalja a Hino, Daihatsu, Toyota és Lexus márkákat, továbbra is dominál a piacon. Az önálló Toyota márka is kiemelkedő népszerűségnek örvend, hiszen november végén közel 8,5 millió autót értékesítettünk, így 2024-re reális cél a 9 milliós küszöb elérése" – nyilatkozta Varga Zsombor, a Toyota PR igazgatója, aki részletesen elemezte a cég eddigi teljesítményét.
Kiemelve, hogy a Toyota továbbra is a legzöldebb autógyártó a világon: november végén 4,1 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesített, ami az egész évet tekintve 4,5-ra várható. 2023-ban ez 3,7 millió volt, vagyis ez egy brutális növekedés több mint 20%-os növekedés az elektrifikált autók tekintetében. Egyetlen autógyártó sem értékesít ennyi részben vagy teljesen elektrifikált autót. Ezzel elérkeztünk egy újabb mérföldkörhöz a Toyota életében: a márka több mint 30 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesített az első tömeggyártott hibrid, a Prius gyártósorról való legördülése óta. Ami több mint az összes többi autógyártó elektrifikált értékesítése a mai napig.
2024-ben a Toyota megőrizte helyét a világ legértékesebb autómárkájának trónján, a becsült márkaértéke elérte a 72,8 milliárd forintot. Ez a figyelemre méltó 13%-os növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. A japán autógyártó nemcsak a márkaérték szempontjából, hanem nyereségességében is élen jár, hiszen a várható profitja a japán üzleti év végére, március végére 27,5 milliárd dollárra rúg.
Miért olyan lényeges ez? Azért, mert a Toyota hatalmas összegeket fektet az innovációba, és a jelentős profit lehetőséget biztosít a forradalmi újításokhoz. A Toyota óránként 1 millió dollárt, azaz körülbelül 400 millió forintot költ innovatív fejlesztésekre. Ennek eredményeként nemcsak a leginnovatívabb autógyártónak bizonyul, hanem a legnagyobb összeggel rendelkező gyártónak is. A legfrissebb, 2023-as adatok alapján a Toyota 2667 új szabadalmat jegyzett be, ezzel immár tizedik éve a legtöbb szabadalommal rendelkező autógyártó a világon. Az innováció szempontjából a Toyota a motorsportot tartja a legfontosabb tesztműhelyének. Éppen ezért különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota, illetve a Toyota Gazoo Racing már 7 éve írja a motorsport aranykorát. Tavaly szinte minden globális sorozatban, amelyben részt vettek, a dobogó legmagasabb fokára álltak: negyedik alkalommal lettek rali világbajnokok, harmadjára tereprali világbajnokok, és ötödik alkalommal hosszútávú világbajnokok. Ami pedig külön büszkeség, hogy néhány héttel ezelőtt a Dakar versenyen az első és második helyet is sikerült megszerezniük.
Varga Zsombor kifejtette, hogy a Toyota nem csupán világszerte, hanem Európában is kiemelkedő sikerrel bír, hiszen nemrégiben rekordot döntött: 128 millió autót sikerült értékesítenie a márkának. Ezzel a Toyota 6,3 százalékos, eddig soha nem látott piaci részesedést ért el Európában. Az eladott járművek 77 százaléka részben vagy teljesen elektromos volt, továbbá 88 ezer Lexus is gazdára talált, ami egy lenyűgöző 20 százalékos növekedést jelent a prémium kategóriában. Ez a szám európai szinten 2,5 százalékos piaci részesedést képvisel, és az eladások 99%-a részben vagy teljesen elektromos jármű volt a kontinens területén. "Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a mi kis régiónk - amely Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot öleli fel - a Toyota-Central Europe révén Európa vezető Toyota importőrévé vált."
Kiemelve, hogy az Európában értékesített Toyoták és Lexusok 75%-át a kontinensen is gyártják. És ebben a négy kicsi országban 153.000 Toyota talált gazdára, amivel a márka regionális részesedése 13,5% lett, ami azért is figyelemre méltó, mert ez az apró régió a Toyota teljes európai eladásának 13,5%-át biztosította. Még látványosabb az adat a Lexus márka esetében, ahol 22,2%-os részesedése van ennek a négy országnak. Ezzel minden ötödik Lexus Európában, Lengyelországban Magyarországon, Szlovákiában, vagy Csehországban talált gazdára, ami közel 40%-os növekedéssel, közel 20 ezer Lexus értékesítését jelenti a régióban.