A Keleti pályaudvar négy hétre bezárja kapuit, ám a MÁV részletesen kifejti, miért éppen az iskolakezdés időszakára esik ez a felújítás.


A Keleti pályaudvar pályahálózatának felújítása továbbra is zajlik, ezért augusztus 25. és szeptember 20. között négy hétre lezárják a központi pályaudvart. Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a lezárás alatt olyan infrastrukturális elemeket korszerűsítenek, javítanak és cserélnek ki, amelyek eddig akadályozták a forgalom zavartalan áramlását.

A Keleti-program keretein belül a következő négy hét során 4,5 milliárd forint értékben valósulnak meg fejlesztések a vasúti infrastruktúrában. Tavaly már számos intézkedést hoztak a közlekedésbiztonság javítása érdekében, azonban a legfontosabb munkálatok most kezdődnek el.

A vágányzár időpontjának megválasztása augusztus 25. és szeptember 20. között nem véletlen: a nyár végének és az ősz kezdetének kiválasztása mögött az a megfontolás áll, hogy ebben az időszakban a legkevesebb utasforgalom várható. A Keleti pályaudvar a nyári hónapok során általában zsúfolt, azonban ahogy a nyaralási szezon véget ér, a turisták száma csökken, és az ősz beálltával a munkába járó utasok is még nem térnek vissza teljes létszámban. Ezen időszak alatt olyan forgalmi rendet alakítanak ki, amely igyekszik minimalizálni az utasok kényelmetlenségét, a várakozási időt és a zavart, hogy a lehető legzökkenőmentesebbé tegyék az utazást.

Hegyi Zsolt kiemelte, hogy Magyarországon, ahogyan a legtöbb európai uniós országban is, a vasútfejlesztések az elmúlt évtizedekben elsősorban uniós forrásokra támaszkodtak. Ennek következményeként az uniós támogatások felfüggesztése komoly kihívásokat jelent a vasúti szektor számára. A vezérigazgató véleménye szerint sürgősen alternatív finanszírozási lehetőségeket kell keresni, miközben a meglévő erőforrásokat is hatékonyabban kell hasznosítani, például a folyamatok újraszervezésével. A MÁV-csoport az elkövetkező években mindkét megközelítést alkalmazni kívánja.

Íme egy egyedi változat: Itt található egy kiváló bekezdés az MTI hírforrásának tudósításából:

A MÁV vezérigazgatója elmondta, azt reméli, hogy a Keleti-program fordulópont, és egy új fejezet kezdete lehet a magyar vasúti közlekedésben. A kényszerű vágányzárak korszakát felválthatja a pálya fejlesztését lehetővé tevő, tervezett vágányzárak időszaka.

Az átszállási pontokat úgy tervezték meg, hogy mindenképpen rendelkezzenek kötött pályás közlekedési lehetőségekkel, emellett sűrű autóbuszos járatok is szolgálják az utasok kényelmét. Ezen helyszíneken kiemelt figyelmet fordítanak az utastájékoztatásra, hogy a várakozók mindig naprakész információkhoz jussanak.

A Keleti pályaudvar lezárása naponta több tízezer utazót érint, és a hatóságok mindent megtesznek annak érdekében, hogy az utasok zökkenőmentesen folytathassák útjukat. Az utazóknak lehetőségük van arra, hogy egy átszállással eljussanak céljukhoz, és ebben a Budapesti Közlekedési Központ is aktívan közreműködik. Különösen fontos, hogy a vasúti jegyeket az érintett BKK-járatokon is elfogadják, így a közlekedés zavartalan maradhat – nyilatkozta Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója.

Arra biztatta az érintett utasokat, hogy előre gondolják át utazásaikat, és kalkuláljanak a megszokott időnél hosszabb eljutási idővel.

További részletekért és az utazásod megtervezéséhez hasznos eszközökért látogass el a www.mavcsoport.hu/keleti weboldalra, ahol egy interaktív térkép is vár rád! (MTI)

Related posts