A MÁV tájékoztatása szerint október 19-től ideiglenesen leáll a vonatközlekedés Debrecen és Nagykereki között.

Korábban a vonal bezárásáról érkeztek a hírek, ám a délutáni órákban a MÁV bejelentette, hogy a viszonylatot új nyomvonalon fogják újjáépíteni. Ezen időszak alatt pótlóbuszok biztosítják az utasok szállítását. A pontos időpontot, amikor a vasúti közlekedés újraindulhat, nem tették közzé, de a jelenlegi információk alapján nem várható, hogy ez rövidesen megtörténjen.
"A régi nyomvonal érintett pályaszakaszának elbontása, az új nyomvonal előkészítése és megépítése idejére Debrecen és Nagykereki között október 19-től átmenetileg szünetelni fog a vonatforgalom: a vonatok helyett itt pótlóbuszok szállítják az utasokat" - írja a MÁV szerda délutáni közleményében.
A vasúti társaság bejelentette, hogy az átépítési munkálatokra szükség van, mivel a CATL akkumulátorgyár fejlesztéseket végez az állami földterületen, amelyet a 106-os vasútvonal is igénybe vesz.
Hozzáteszik, a vasúti forgalmat helyettesítő pótlóbuszok menetrendjét a térségben érintett polgármesterek is támogatták. A jelenleg közlekedő, átlagosan napi 20 járatot pótlóbuszokkal váltják majd ki, de hozzátették azt is, hogy jelenleg is napi 11 vonatot már ilyen módon helyettesítenek.
Október 13-től kora reggeltől késő estig óránként fognak közlekedni a pótlóbuszok Debrecen és Nagykereki állomások között, de lesznek majd betét- és gyorsjáratok is. A MÁV azt is ígéri, hogy a vonatok jelenlegi 100 perces menetideje a minden állomást érintő buszoknál 78 percre csökken, a Derecskét nem érintő buszok 72, a csúcsidőben az M35-ös autópályán közlekedő zónázó buszok pedig 56 perc alatt teszik majd meg a távot.
A hírek szerint a 106-os vasútvonal a Debrecen-Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagyvárad összeköttetés fejlesztése során fog újjáéledni. Ezen a vonalon a tervek szerint a vonatok akár 160 km/órás sebességgel is haladhatnak majd bizonyos szakaszokon. Az újranyitás pontos időpontjáról azonban még nem áll rendelkezésre információ.
Nyáron az Origo híradása alapján az Építési és Közlekedési Minisztérium bejelentette, hogy feltételes közbeszerzési eljárást indított a Debrecen és Berettyóújfalu közötti vasútvonal tervezési feladatainak elvégzésére. Ezzel egy hosszadalmas eljárási folyamat vette kezdetét, amely az EKR (Elektronikus Közbeszerzési Rendszer) adatai szerint jelenleg a részvételi bírálati szakaszban zajlik. Ez a szakasz azt jelenti, hogy most azon ajánlattevőket válogatják ki, akikkel a későbbiekben további tárgyalásokra kerül sor, míg a végső nyertes kiválasztása csak ezt követően történik meg.
A Vasutasok Szakszervezete nemrégiben bejelentette, hogy október 13-án véget ér a vasúti személyszállítás a Debrecen és Nagykereki közötti vonalon.
Az egyvágányú vasútvonal 1894-ben kezdte meg működését, ám a trianoni döntés következtében zsákvonallá alakult, amely Nagykerekiben ért véget. Az 1970-es években több elképzelés is napvilágot látott a vonal villamosítására, valamint annak lehetséges meghosszabbítására Derecske, Ártánd vagy Biharkeresztes irányába, de ezek a tervek végül nem valósultak meg.
Ez a fejlődés jelentős növekedést eredményezett az utasforgalomban. Eleinte úgy tűnt, hogy a projekt csupán egy "mellékvonal minta projektté" alakulhat, de néhány évvel ezelőtt felvetődött az ötlet is, hogy a hódmezővásárhelyi modellt követve tram-train rendszerrel köthetnék össze Debrecent Nagyváraddal.