A Kékszalag győztes rekorder hangot adott tapasztalatainak: a szél folyamatosan változott, és nem vállaltunk kockázatot a verseny során.

Józsa Márton új személyes csúcsot állított fel az 57. Kékszalagon, hiszen 40 perccel gyorsabban teljesítette a távot, mint korábbi rekordja. Ráadásul nem ő volt az egyetlen, aki a régi időnél kedvezőbb eredményt ért el, hiszen a mögötte érkező két versenyző is a hektikus szélviszonyok ellenére kevesebb időt töltött a vízen.
A Fifty-Fifty kétárbócos katamarán kormánya mögött Józsa Márton szinte felfoghatatlan, 4 óra 24 perc 20 másodperces idővel vezette körbe csapatát a Balatonon az 57. Kékszalagon.
"Élveztük a verseny minden pillanatát, de azért voltak kemény momentumok, problémáink is, volt 30 csomó fölötti szélerősség is, de nyomtuk, ahogy tudtuk" - értékelt Józsa Márton a Kékszalag.hu csatornáján. "Szinte végig kettes reffel mentünk, csak visszafelé a cső előtt reffeltünk ki. Végig pöffös szél volt, néha hagyott csak alább, úgy ítéltük meg, hogy ebben a bizonytalan időjárásban a biztonságra való törekvés lesz az eredményes taktika."
Maximális sebességük "a hatvanas határt súrolta".
Badacsony vidékén keleti irányban haladtak a leggyorsabban.
"A tempó igazán szorosra sikeredett, Vándor Róberték remekül irányították a ritmust. Folyamatosan komoly inspirációt nyújtottak, ami arra ösztönzött minket, hogy nyomjuk a gázt."
A hajójuk hátsó szárnyának légterelő fóliája már a rajt után leszakadt egy hullám következtében, de úgy tűnik, ez nem hatott a végeredményre, és a rekorddöntés sem került veszélybe.
Nem aggódott amiatt, hogy az elején még nem vezettek, de "bőven volt helye mindenkinek" a rajtnál.
"Konzervatívan kezdtük, de jól is tettük, arra törekedtünk, hogy végig tudjunk menni, ne történjen semmi a hajóval."
Az előrejelzésekre kitérve megjegyezte, jóval kisebb szélre számítottak, de jó volt, hogy tévedtek a jóslatok.
10 perccel szerinte még lehettek volna gyorsabbak is a végén, ha közben nem befolyásolja a biztonságra törekvés az útvonalválasztást, annál gyorsabban viszont már csak egyenletesen erős szél mellett lehetne teljesíteni.
A célvonal előtt tapasztalt szokatlan megtorpanás kapcsán hangsúlyozta, hogy nem volt teljesen világos, hol is húzódik a célvonal, ami miatt szükségessé vált a korrekció. Ezenkívül megjegyezte, hogy a célegyenes előtti szakaszt egy kicsit "túltolták".
A verseny során a második helyezést elért RSM kormányosa, Vándor Róbert, a balatonfüredi móló lábánál, a Vitorlázeumnál, a Tagore sétány végén található közvetítő csatornának nyilatkozva hangsúlyozta, hogy esélyük sem volt a kétárbócos, lényegesen alacsonyabb súlypontú Fifty-Fifty ellen győzni.
"A győztes hajó, az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty stabilabb, a széles testnek nagyobb a nyomatéka, mi, hozzájuk képest - legalábbis úgy láttuk - jóval inkább küzdeni voltunk kénytelenek a szélerősödésekben. Nyomtuk, amennyire lehetett, ennyire sikerült" - ecsetelte.
Folyamatosan aggasztott, hogy az elején egy csiga kiszakadt, de hála a szerkezet megbízhatóságának, végül sikerült végig kitartania.
A legnehezebben a szélerőváltozást kezelték, volt, hogy 7-8 csomóra csökkent, aztán 20 fölé erősödött hirtelen, "oda kellett figyelni".
Virág Flóra, aki a "Úristen, ki ez a lány" dallamára vonult be, a "bronzérmes" KÜRT - Team Kaáli katamarán kormányosa, és aki egyedüliként képviseli a női kormányosokat a Kékszalag katamarános versenytörténetében, a vitorlásszövetségnek a következőket nyilatkozta:
A szél valóban lenyűgöző élményt nyújtott, sosem hajóztunk még ilyen erős fuvallatban ezzel a vízi járművel. A legnagyobb kihívást jelentette...
Siófoknál volt, illetve a Szigligeti-öbölben kaptunk egy záport, nagyon csípett az eső is, annyira fújt a szél, de végig tudtuk uralni a helyzetet, és ez nagyon jó edzés is volt. A Kékszalagon sok a lutri. Bármilyen szél van, végig kell menni, ez izgalmas a túraversenyben."
Kiemelte, hogy a hajón csak a viadal utolsó szakaszában jelentkezett sérülés, ami már nem gyakorolt hatást a verseny kimenetelére.
Ismert, hogy mindhárom élhajó a tavalyi rekordidőt (5 óra 4 perc) jelentősen túlszárnyalva teljesítette a "papíron" 155 kilométeres távot, amely a tó körüli versenyt jelenti.
Józsa Márton egy különleges pillanatban búcsúzott el saját korábbi teljesítményétől, átadva azt a múlt emlékének.