A kínai kormány vészharangot kongatott: aggasztó jövőképek árnyékában riogatják a lakosságot.

A kínai autópiacon drámai árverseny bontakozott ki, amely egyre inkább deflációs spirálba torkollik. Az alacsony árú elektromos autók robbanásszerűen terjednek, azonban nem csupán a gyártók, hanem a kormány is egyre inkább aggódik az árháború következményei miatt.
Eddig főként az autóiparban érdekelt nemzetek aggodalmaskodtak a Kínából származó olcsó elektromos járművek miatt, ami végül az Európai Unió szubvencióellenes vizsgálatához és a Kínából érkező importautókra kivetett extravámok bevezetéséhez vezetett. Most viszont a kínai kormány is jelezte, hogy aggályosnak tartja a belföldi piacon tapasztalható egyre alacsonyabb árakat. Az árcsökkentés trendje úgy tűnik, hogy megállíthatatlan spirállá fejlődött, és a járműipar a gazdaságot sújtó deflációs tendenciák jelképévé vált.
A világ vezető elektromosautó-gyártója, a BYD, amely nemsokára Magyarországon is megkezdi termelését, két évvel ezelőtt mutatta be legolcsóbb modelljét, a Seagullt. Akkor a jármű ára valamivel több mint 10 ezer dollár volt, ami már akkor is meglehetősen kedvezőnek számított. Májusban azonban a vállalat egy váratlan lépéssel sokkolta a piacot, amikor 22 elektromos és hibrid autó árát drasztikusan csökkentette, köztük a Seagullét is, amely így már csupán 7700 dollárért elérhető a hazai vásárlók számára.
Az árverseny olyan intenzitással zajlik a világ legnagyobb autópiacán, hogy a kínai ipari minisztérium már figyelmeztette a piaci szereplőket: a harcnak nem lesznek győztesei. A helyzet komolyan és kedvezőtlenül hat a gazdasági jövőképekre, a kutatás-fejlesztési befektetésekre, továbbá a túlzottan alacsony árak veszélyeztetik a „Made in China” márkanevet, amely manapság már sokat jelent. Éppen ezért a minisztérium beavatkozik, hogy véget vessen ennek a kíméletlen versenyhelyzetnek.