Milyen irányba halad a Dacia a nehézségek után? - Totalcar


Az idei év első hat hónapjában 356 084 Dacia személygépkocsi talált gazdára, ahogy azt a Renault legfrissebb jelentése alapján a Maszol - Új Magyar Szó erdélyi magyar nyelvű hírportál is megemlíti. Ez a szám 0,7 százalékos csökkenést mutat az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A cég vezetősége szerint a visszaesés fő oka a Duster forgalmazásának megszüntetése Törökországban. Európában a Dacia piaci részesedése viszont stabil maradt, továbbra is 4,5 százalékos szinten áll.

A legnagyobb sikert a Spring modell aratta, amelyből 19 452 példány kelt el, ami 62,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A Bigster piaci reakciója szintén pozitív volt, hiszen 17 329 darab városi terepjáró talált új gazdára.

A többi autótípus iránti érdeklődés jelentősen csökkent. A Dacia Sandero értékesítése 151 948 darabra rúgott, ami 7,8 százalékos visszaesést jelent a 2024-es év első feléhez képest. A Duster eladásai is csökkentek, 4,5 százalékkal elmaradva az előző év azonos időszakától, míg a Jogger esetében a visszaesés még drámaibb volt, 16,8 százalékos csökkenést mutatva.

"Az év kezdete óta sok viharon vergődtünk keresztül, ennek ellenére megtartottuk piaci részesedésünket. A márkák európai piacának dobogóján maradtunk, a harmadik helyen, hovatovább közelítünk a második helyhez" - nyilatkozta Frank Marotte, a Dacia márkamenedzsere. A romániai márka a magánautósok vásárlási listáján foglalja el a harmadik helyet az európai piacon.

A márka idei célkitűzése 700 ezer jármű értékesítése, ami elérhetőnek tűnik az első félévi adatok alapján. A Daciák többségét Romániában szerelik össze, de gyártják őket a Renault marokkói üzemeiben is. Az elektromos Spring kizárólag Kínában készül.

Related posts