Budapestre új, modern jegy- és bérletautomaták érkezhetnek, amelyek a régi, felújított változatok mellett biztosítanak kényelmesebb és gyorsabb megoldásokat az utazók számára.

A BKK jegy- és bérletautomata-hálózata közel egy évtized alatt lenyűgöző eredményeket ért el: több mint 146 millió tranzakciót bonyolított le, összesen 378 milliárd forint értékben. A legforgalmasabb időszakokban a BKK jegybevételének több mint 60%-át az automatákon keresztül vásárolt termékek tették ki. Az utóbbi években a digitális értékesítési csatornák, mint például a BudapestGO applikáció és a Pay&GO szolgáltatás, egyre nagyobb szerepet kaptak, és várakozások szerint 2025-re az értékesítési részaránya már meghaladja a 30%-ot. Ugyanakkor az automatákban történő vásárlás is népszerű maradt, hiszen ezen termékek részaránya még mindig 50% körüli.
A Senso-Media Zrt. nyerte el a közbeszerzési eljárást az automaták további ötéves üzemeltetésére, és a szerződést február 21-én írták alá. A nyertes cég nem csupán az automata-hálózat működtetését vállalta, hanem a szükséges fizikai eszközök és a szoftveres háttér biztosítását is magában foglalja az ajánlata.
Tudatták azt is, az új szerződés lehetőséget biztosít arra is, hogy a Fővárosi Közgyűlés támogatása és beruházási forrás biztosítása esetén a több mint tízéves géppark teljes körűen megújuljon, sőt arra is, hogy vadonatúj, modernebb készülék is érkezzen Budapestre. A Deák Ferenc téri metróállomásnál, valamint az Oktogon metróállomás bejáratánál már bárki találkozhat azokkal az új generációs, nagy képernyős automatákkal, amelyekhez hasonlók hamarosan felválthatnak a meglévő készülékek közül tervezetten 35 darabot - írták.
Hozzátették, hogy amennyiben a főváros kedvező döntést hoz, úgy már 2025-re megkezdődhet a jól ismert készülékek teljes körű belső és külső felújítása. Emellett 2026-ra tervezik az új, nagyméretű kijelzővel ellátott automaták telepítését is a forgalmas, turisztikai szempontból fontos helyszíneken.