Kivételes felsővezetők rangsora: akiknek a nyomdokaiban a legtöbben járnak - HR Portál
Idén is elkészítette az Uniomedia kommunikációs ügynökség a hazai felsővezetők LinkedIn jelenlétének toplistáját, amelyben Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának, valamint a kereskedelmi bankok vezetőinek aktivitását vizsgálta a platformon. A vezérigazgatók között Kékesi Sándor (Jabil) került az élre, a HR vezetők listáját Kalmár Ákos (Continental) vezeti, a kommunikációs és marketing vezetők között továbbra is Szabó Bélának (Magyar Telekom) van a legtöbb a követője.
Az amerikai Jabil Circuit magyarországi vezérigazgatója, Kékesi Sándor a követőtáborát megduplázva előzte meg a toplistát évek óta vezető Keszte Róbertet, a Continentál első emberét. De idén nem ez az egyetlen változás az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyében. Jelasty Radován, az Erste vezérigazgatója, és Szászi István, a Robert Bosch cégcsoport első embere úgy került a top 5 cégvezető közé, hogy előbbi egy éve még csupán 256, utóbbi pedig mindössze 1 fős követőtáborral rendelkezett.
Kékesi Sándor 9434 követővel áll idén az első helyen. A Continental országigazgatója, Keszte Róbert 6780 követővel lett második idén, ami szintén húsz százalékos követőszám-bővülés egy év alatt. A LinkedIn töretlenül növekvő népszerűségét az üzleti kommunikációban jól mutatja, hogy a tavalyi harmadik, Heiszler Gabriella, a Spar vezetője 29 százalékos követőszám-gyarapodással is csupán az ötödik helyet szerezte meg idén.
A tavalyi nyertes, Friedl Zsuzsa a nemzetközi karrierlépése miatt már nincs a HR-vezetők követőszám szerinti listáján, ahol így Kalmár Ákos, a Continental HR vezetője lépett az első helyre. (Kalmár Ákos egyébként szerepelt a HR Portál idei, "A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető toplistán is.) Őt Kósa Barbara (Harman Becker) Solti Andrea (Shell) Varga István Árpád (Vertis) és Gazdag András (Schaeffler) követi. Az engagement szerinti rangsorban új szereplőként került a lista élére Tóth Zsuzsa, a Telekom HR-vezetője, akit Solti Andrea (Shell) követ. Szintén új szereplő az ötös listán Bán Zoltán (MOL), aki rögtön a harmadik helyen landolt. A negyedik helyre a már említett Kalmár Ákos (Continental) futott be, a top 5 ötödik helyezettje pedig szintén egy új szereplő, Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. HR vezetője lett.
A marketing- és kommunikációs vezetők sorrendje egyetlen lényegi ponton módosult: Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezetője leszorította az ötödik helyről Kutas Istvánt, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatóját. A követőszám szerinti listát továbbra is Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója vezeti - 2024-ben 21 százalékkal növelve táborát -, ahogy eddig minden évben. Őt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója, és Bodó Teodóra, a Robert Bosch cégcsoport kommunikációs igazgatója követi.
A kommunikációs és marketing szakma képviselői számára az elköteleződés (engagement) rendkívül lényeges mutató, hiszen ez tükrözi legjobban, hogy mennyire képesek tartalmaikkal aktivitást generálni. Ezen a területen Radó András áll az élen, őt követi az Erste Banktól Blaumann Debóra, valamint az OTP-nél dolgozó Gáspár Bence. A legjobban teljesítők között található még Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, és Pantl Péter, a MOL marketingigazgatója is.