Itt van, mit tehetsz, ha véletlenül helytelen levonás történt a kártyádról.


Szandi és férje előre tudtak lányuk eljegyzéséről: "Én segítettem kiválasztani a gyűrűt"

Korábban megírtunk egy esetet, amely során egy olvasónktól a vásárlás után két nappal vontak le pénzt a kártyájáról.

A konkrét üggyel kapcsolatban általános felvilágosítást adott az OTP Bank. Mint írják: a kártyabirtokos a PIN-kód megadásával, a mobil telefonjával történő fizetéssel arra ad felhatalmazást, hogy a kereskedő a vásárlás során a POS-terminálon megadott összeggel megterhelje a kártyáját, vagy adott esetben visszatérítse a kérdéses összeget.

Amennyiben a bankszámlájára levont összeg meghaladja a vásárlás tényleges összegét, és a kártyatulajdonos értesíti, valamint igazolja az eltérést a kártyát kibocsátó pénzintézetének vagy a kereskedőnek, akkor a különbözet visszautalásra kerül a bankkártyájára.

A banknál a kártya fizikailag nem szükséges, míg a kereskedőnél a kártyabirtokosnak ott kell lennie. Amennyiben a visszatérítés a kártyabirtokos javát szolgálja, az ügyfél előzetes értesítése és beleegyezése nem kötelező.

Ha a bankszámlán lévő terhelt összeg alacsonyabb a vásárlás tényleges összegénél, a kereskedő kérheti az elfogadó bankjától, hogy a különbözetet később terheljék. Mivel a kereskedő nem rendelkezik a szükséges információkkal, a POS-terminálon nem tudja végrehajtani az utólagos terhelést a kártya jelenléte nélkül. Az utólagos terheléshez az elfogadó banknak először be kell szereznie a kártyabirtokos hozzájárulását. Amennyiben a kártyabirtokos beleegyezését adja, az elfogadó bank a rendelkezésére álló információk alapján végrehajthatja a tranzakciót.

Itt érdemes megjegyezni, hogy az általunk megírt konkrét esetben a kártyabirtokos vevőtől nem kért engedélyt a saját bankja az egyébként a kereskedőnek jogosan járó összeg utólagos levonásához. Olvasónk legalábbis így tájékoztatott minket.

A Magyar Nemzeti Bank szabályozása alapján a pénzügyi intézményeknek a beérkező ügyfélpanaszok és reklamációk feldolgozására, valamint a válaszadásra meghatározott időkeretek vonatkoznak. Az általános ügyfélpanaszok esetén a hitelintézeteknek 30 nap áll rendelkezésükre, míg a pénzügyi jellegű reklamációk esetében ez az időszak 15 napra csökken. Fontos, hogy a pénzintézetek minden esetben írásban kell, hogy reagáljanak a panaszokra és reklamációkra.

Related posts