Nikola nem vette figyelembe a fizika törvényeit: megbukott a hidrogénüzemű teherautók gyártása - Világgazdaság

Csábító zöld jövőképet festettek a zérókibocsátású nehéz teherautók gyártásába fektető befektetőknek, ám a fizika törvényeivel nem számoltak. A Nikola sorsa kérdésessé válhat, holott korábban még a Fordnál is nagyobb értéket képviselt.
A valaha 30 milliárd dolláros értékkel bíró vállalat jelenleg tanácsadók segítségével készül a szerkezetátalakításra. A The Wall Street Journal értesülései alapján a Nikola csődjének bejelentése már a küszöbön áll.
Csalásért ítélték el a Nikola alapítóját
Sokak által gyakran emlegetett, valódi példakép a hidrogénüzemű teherautók gyártásában élenjáró, phoenixi központú Nikola. Most azonban a Pillsbury Winthrop Shaw Pittman szakértői csapata is a figyelem középpontjába került.
Ahogy a Nikola képviselője fogalmazott: a vállalat felméri pénzügyi helyzetét és likviditási szükségleteit, s napirenden van a pénzügyi szerkezetátalakítás.
A Nikola 2020-ban került be a tőzsdei világba, amikor még nem értékesített egyetlen teherautót sem. Az alapítója, akit 2022-ben értékpapírcsalás miatt bűnösnek találtak, azért került a figyelem középpontjába, mert...
Tavaly decemberben a vállalat 300 millió dolláros kötvény- és részvénykibocsátásba kezdett, hogy biztosítsa a szükséges tőkét működésének fenntartásához. Thomas Okray, a pénzügyi igazgató, a befektetőknek így fogalmazott:
A legfrissebb eredménykimutatás alapján a Nikola 80 teherautó gyártásával zárta a szeptemberben véget ért negyedévet, azonban ezzel együtt 200 millió dolláros nettó veszteséget könyvelhetett el.
Zöld vízióra épített a teherautó-gyártó
Az elítélt alapító jövőképe a hidrogénnel működő nehéz-teherautók köré épült, amelyeket olyan cégeknek kívánt bérbe adni, akik törekednek a szállítóflottájuk környezeti lábnyomának mérséklésére.
A kibocsátásmentes távolsági tehergépkocsik akkumulátorainak tervezése és sorozatgyártása sokkal összetettebb technológiai kihívásokat jelentett, mint a személygépkocsik esetében.
- mondta Colin Adams, az Uzzi&Lall szerkezetátalakítási tanácsadó cég partnere. Hozzátette: a vállalatok és befektetőik több száz millió dollárt költöttek arra, hogy könnyebb, hatékonyabb akkumulátorokat tervezzenek és gyártsanak nagy méretekben. Ám