A Mercedes csapata a fejét vakargatja: "Több ezer munkatársunk van, mégsem tudjuk átlátni a helyzetet..." | M4 Sport


Javulást ért el a Mercedes Barcelonában egy új megközelítéssel, de az alapproblémájuk nem oldódott meg, és ez kezdi idegesíteni őket.

A Mercedes csapata remek kezdést mutatott az idei évben, George Russell pedig úgy véli, hogy sok esetben a várakozásokon felül teljesítettek. Például a múlt vasárnapi negyedik helyezésük is meglepetés volt, hiszen a verseny során nem látszott, hogy ennyire erősek lennének, ráadásul Max Verstappen büntetése is hozzájárult a sikerükhöz. Az első versenyek során elért eredményeikkel még a konstruktőri bajnokság második helyén álltak, de mostanra a Ferrari megelőzte őket, és a harmadik helyre szorította őket.

A visszaesésük hátterében egy jól ismert probléma húzódik: az autójuk továbbra is küzd a gumik teljesítményével a melegebb időjárásban. Ez pedig nyár elején nem a legkedvezőbb hír számukra... "Az időmérős körünk igazán ígéretes volt, és ott sikerült visszanyernünk a régi formánkat" - mondta Toto Wolff csapatfőnök, utalva arra, hogy az imolai és monacói gyengélkedés után Barcelonában már sokkal jobban szerepeltek. "A verseny végeredményével azonban nem lehetünk teljesen elégedettek. A negyedik helyet is csak Verstappen büntetésének köszönhetjük."

A csapat vezetője a futam végén az osztrák ORF csatornának adott interjújában keserű iróniával kommentálta, hogy úgy tűnik, a tavalyi autójukhoz hasonlóan az idei modell is inkább a hűvösebb időt kedveli.

- viccelődött, javaslatot téve a csatorna szakértőjének, Alexander Wurznak, aki mostanában a pályatervezés rejtelmeivel foglalkozik. Wurz jelezte, hogy ha a megfelelő anyagi támogatást megkapja, szívesen belevág a feladatba...

Wolff számára frusztráló, hogy az első hétvégék során optimistán tekintettek a fejlesztéseikre, ám most már világossá vált, hogy néhány tavalyi alapvető problémájuk még mindig kísérti őket.

Wolff megfogalmazása szerint bizonyos beállítások alkalmazásával néha sikerülhet elfedni ezt a hiányosságot, de valódi megoldás nem létezik, mivel a probléma gyökerei mélyen rejtőznek.

Russell a spanyol hétvégén revelált, hogy az imolai és monacói csalódások után új irányvonalat választottak az autó alapbeállításaiban. Különös hangsúlyt fektettek a versenyteljesítmény javítására. James Allison technikai igazgató a Mercedes futamértékelő videójában megerősítette, hogy egy friss megközelítést vezettek be, amelynek máris láthatóan jótékony hatása van. Azonban még ez sem elegendő a kívánt eredmények eléréséhez.

A három verseny során az első két alkalommal nem sikerült megfelelően beállítanunk az autót. Túlzott igényeket támasztottunk a hátsó tengely irányába, ami miatt komoly nehézségekkel küzdöttünk. Barcelonába viszont már egy másfajta megközelítéssel érkeztünk, és a pályán, amelynek elvileg le kellett volna amortizálnia a gumikat, ha ugyanúgy teljesítünk, mint Imolában és Monacóban, most sokkal inkább saját magunkat tudtuk adni – fogalmazott.

Ebből a nézőpontból nézve érdekes megfigyelés, hogy a Mercedes a spanyolországi hétvégén egy régebbi hátsó felfüggesztés-változatra váltott, ami némileg meglepte a szakértőket. Lehetséges, hogy Allison is erre utalt, amikor más stratégiát említett.

Allison úgy érzi, ebben az irányban több potenciál is van. "Tudjuk, hogy többre is képesek vagyunk, és a következő versenyeken jobban erre fogunk hagyatkozni." - bocsátotta előre.

Related posts