**A közösségi média árnyoldalai: Betegségek, átverések és emberi sorsok** A közösségi média világában, ahol a kapcsolatok és információk pillanatok alatt elérhetővé válnak, egyre több olyan jelenséggel találkozunk, amelyek komoly hatással vannak az ember


A közösségi média világában, különösen a TikTok platformján, egyre gyakoribb jelenség, hogy gyógyíthatatlan betegségekkel küzdő egyének nyilvánosan megosztják tapasztalataikat. Ezek a videók gyakran részletes betekintést nyújtanak a betegség folyamatába, akár az utolsó pillanatokig is. Az ilyen tartalmak mögött sokféle motiváció állhat: egyesek szeretnék, ha a történetük nyomot hagyna a világban, míg mások anyagi támogatást keresnek saját kezelésükhöz, családjuk megsegítéséhez, vagy olyan jótékonysági alapítványok támogatásához, amelyek hasonló helyzetben lévő embereknek nyújtanak segítséget. A személyes élmények megosztása nemcsak a tudatosság növelésére szolgál, hanem egyfajta közösségépítést is elősegít, lehetőséget adva mások számára, hogy megértsék ezeket a nehéz helyzeteket.

Ezt az utóbbi estethetőséget mutatja be az Almaecet, a Netflix egyik nemrég bemutatott sorozata is. Az igaz történeten alapuló hat részes széria középpontjában Belle Gibson áll, aki a 2010-es évek elején egy addig még nem igazán látott módszerrel csapott be rengeteg embert. Az azóta elítélt csaló azt állította magáról, hogy halálos beteg volt, de legyőzte agytumorját az egészséges életmódnak köszönhetően. Az influenszer azzal hitegette követőit, hogy a diétájának és alternatív módszereknek köszönhetően sikerült legyőzni a betegséget. Az ausztrál nő könyvet is írt, de az igazán nagy, milliókat átverő lépése az volt, amikor elkészítette a The Whole Pantry nevű alkalmazást.

Ezért a vásárlók megtévesztése és jelentős összegű csalás vádjával eljárás indult ellene. A bíróság 2017-ben 410 ezer ausztrál dollárra büntette, ám a mai napig nem rendezte ezt az összeg teljes kifizetését.

Related posts