A GVH jelenleg a Normaflore termékek hirdetéseit elemzi.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyomozást kezdeményezett az Opella Healthcare Commercial Kft., a Normaflore termékcsalád forgalmazójának ügyében. A hatóság gyanúja szerint a vállalat két termékének reklámja nem felelt meg az engedélyezett alkalmazási előírásoknak, ami kérdéseket vet fel a hirdetések hitelességével kapcsolatban.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyanúja szerint, az Opella Healthcare Commercial Kft. 2024. szeptember 1-től a Normaflore belsőleges szuszpenzió és a Normaflore extra 4 milliárd/5 milliliter belsőleges szuszpenzió gyógyszerek népszerűsítése során a termékek alkalmazási előírásain túlmutató állításokat fogalmaz meg - áll a GVH által kiadott közleményben.
A vállalat az olyan megnyilatkozásokkal, mint például:
Valószínű, hogy a Normaflore termékek bemutatása nem felelt meg az engedélyezett alkalmazási irányelveknek.
A versenyfelügyeleti eljárás megkezdése nem jelenti automatikusan azt, hogy a vállalkozás jogsértést követett el. Ez a folyamat a tények alapos kibogozására és a feltételezett jogsértés igazolására szolgál. Az eljárásra rendelkezésre álló időtartam három hónap, amely indokolt esetben kétszer, mindegyik alkalommal legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A Gazdasági Verseny Hivatal (GVH) hangsúlyozza, hogy a versenytörvény értelmében az ügyfél tényállás tisztázásához szükséges információk megadására irányuló felhívásától kezdve az adatok benyújtásáig terjedő idő nem számít bele az ügyintézési határidőbe.
A GVH a témával kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a vény nélkül kapható gyógyszerek reklámozása során csupán olyan állításokat lehet közzétenni, amelyek teljes mértékben összhangban állnak az engedélyezett alkalmazási előírásokkal.