A levegő most bocsánatot kér a Skoda legfrissebb elektromos autóitól.
A Skoda bemutatta legújabb elektromos autóját, az Enyaq testvérpárját, amely nemcsak friss dizájnnal, hanem korszerűsített technológiával is fel van szerelve. A kupé változat különösen figyelemre méltó, hiszen rekordalacsony légellenállása révén kiváló aerodinamikai teljesítményt nyújt.
A Skoda 2020-ban debütált első valódi elektromos modelljével, az Enyaq-kal, amely azóta több mint 250 ezer példányban talált gazdára. A népszerű SUV, valamint a sportos kupé változat most egy megújult verzióval bővül, amely friss részletekkel és modernizált funkciókkal érkezik.
A ráncfelvarrás eredményeként az Enyaq elülső része néhány milliméteres változáson ment keresztül, ami teljesen új arcot ad az autónak. Ez a friss dizájn, amelyet elsőként a nemrégiben bemutatott Elroq kistestvérnél láthattunk, igazán figyelemfelkeltő és modern megjelenést kölcsönöz a járműnek.
A motorháztetőn található emblémát a Skoda felirata váltotta fel, míg az újonnan tervezett fényszórók alapfelszereltségként LED-es kivitelben érkeznek. Opcióként pedig elérhetők a fejlett adaptív mátrix LED technológiával rendelkező változatok is, amelyek további izgalmakat kínálnak.
A 19-21 colos kerekekkel felszerelt, vadonatúj Olibo Green színben is elérhető modell alapváltozatának légellenállási együtthatója 0,264-ről 0,245-re csökkent, míg a Coupé verziónál ez a mutató 0,234-ről 0,225-re javult, ezzel is fokozva az aerodinamikai teljesítményt.
A frissített Enyaq Coupé ma a legdinamikusabb vonalvezetésű Skoda, de fontos hangsúlyozni, hogy a légellenállás mértékét nem csupán az aerodinamikai együttható, hanem a jármű frontfelületének mérete is jelentős mértékben befolyásolja.
A kormány mögött egy kompakt, 5,3 colos mini digitális műszeregység helyezkedik el, amelyhez igény szerint kérhető egy felette elhelyezkedő HUD is. A középső érintőkijelző lenyűgöző, 13 colos képátlójával kiemelkedik a belső térből. Emellett a háromzónás klímaberendezés, a hat különböző utastérszín és a korábbi modellekhez képest bővített alapfelszereltség is figyelemre méltó, hiszen ezek mind hozzájárulnak a prémium élményhez.
Az Enyaq csomagtartója 585-1710 literes, az Enyaq Coupéba pedig 570-1610 liternyi cókmók pakolható be.
A hátsókerék-hajtású 60-as alapmodell lenyűgöző 204 lóerős teljesítménnyel bír, amely lehetővé teszi a mindössze 8,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást. Végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva, így a biztonságos közlekedés mellett is élvezhetjük a dinamikus vezetést. A jármű energiaellátását egy 59 kWh-s nettó kapacitású akkumulátor biztosítja, amely legfeljebb 165 kW-os töltési teljesítménnyel tölthető. Ennek köszönhetően a hatótáv 437 és 446 kilométer között mozog, ami ideálissá teszi a mindennapi használatra és a hosszabb utazásokra egyaránt.
A hátsókerék-hajtású 85-ös modell, amely 286 lóerőt teljesít, lenyűgöző 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel magát 0-ról 100 km/h-ra, és maximális sebessége elérheti a 180 km/h-t. Az autó energiaellátását egy 77 kWh-s telep biztosítja, amely legfeljebb 135 kW-os töltési teljesítménnyel rendelkezik, lehetővé téve, hogy a hatótáv 586 és 596 kilométer között mozogjon.
A csúcsmodellt a 286 lóerős, összkerekes és duplamotoros 85x képviseli. Ez a verzió nemcsak a sima 85-ös teljesítményeivel vetekszik, hanem emellett 175 kW-os töltési teljesítményével és 559-567 kilométeres hatótávjával is lenyűgöz.
A töltés mértéke, amely 10-80 százalék között mozog, a választott kiviteltől függően mindössze 24-28 perc alatt elvégezhető. Jelenleg a 340 lóerős RS csúcsmodell frissített verziója még nem került bemutatásra.
A továbbfejlesztett MySkoda alkalmazással debütált felfrissített Skoda Enyaq árait egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Az általunk alaposan tesztelt kifutó modell legkedvezőbb, 286 lóerős változata legalább 24,6 millió forintos áron vihető haza.