A levegő most bocsánatot kér a Skoda legfrissebb elektromos autóitól.


A Skoda bemutatta legújabb elektromos autóját, az Enyaq testvérpárját, amely nemcsak friss dizájnnal, hanem korszerűsített technológiával is fel van szerelve. A kupé változat különösen figyelemre méltó, hiszen rekordalacsony légellenállása révén kiváló aerodinamikai teljesítményt nyújt.

A Skoda 2020-ban debütált első valódi elektromos modelljével, az Enyaq-kal, amely azóta több mint 250 ezer példányban talált gazdára. A népszerű SUV, valamint a sportos kupé változat most egy megújult verzióval bővül, amely friss részletekkel és modernizált funkciókkal érkezik.

A ráncfelvarrás eredményeként az Enyaq elülső része néhány milliméteres változáson ment keresztül, ami teljesen új arcot ad az autónak. Ez a friss dizájn, amelyet elsőként a nemrégiben bemutatott Elroq kistestvérnél láthattunk, igazán figyelemfelkeltő és modern megjelenést kölcsönöz a járműnek.

A motorháztetőn található emblémát a Skoda felirata váltotta fel, míg az újonnan tervezett fényszórók alapfelszereltségként LED-es kivitelben érkeznek. Opcióként pedig elérhetők a fejlett adaptív mátrix LED technológiával rendelkező változatok is, amelyek további izgalmakat kínálnak.

A 19-21 colos kerekekkel felszerelt, vadonatúj Olibo Green színben is elérhető modell alapváltozatának légellenállási együtthatója 0,264-ről 0,245-re csökkent, míg a Coupé verziónál ez a mutató 0,234-ről 0,225-re javult, ezzel is fokozva az aerodinamikai teljesítményt.

A frissített Enyaq Coupé ma a legdinamikusabb vonalvezetésű Skoda, de fontos hangsúlyozni, hogy a légellenállás mértékét nem csupán az aerodinamikai együttható, hanem a jármű frontfelületének mérete is jelentős mértékben befolyásolja.

A kormány mögött egy kompakt, 5,3 colos mini digitális műszeregység helyezkedik el, amelyhez igény szerint kérhető egy felette elhelyezkedő HUD is. A középső érintőkijelző lenyűgöző, 13 colos képátlójával kiemelkedik a belső térből. Emellett a háromzónás klímaberendezés, a hat különböző utastérszín és a korábbi modellekhez képest bővített alapfelszereltség is figyelemre méltó, hiszen ezek mind hozzájárulnak a prémium élményhez.

Az Enyaq csomagtartója 585-1710 literes, az Enyaq Coupéba pedig 570-1610 liternyi cókmók pakolható be.

A hátsókerék-hajtású 60-as alapmodell lenyűgöző 204 lóerős teljesítménnyel bír, amely lehetővé teszi a mindössze 8,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást. Végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva, így a biztonságos közlekedés mellett is élvezhetjük a dinamikus vezetést. A jármű energiaellátását egy 59 kWh-s nettó kapacitású akkumulátor biztosítja, amely legfeljebb 165 kW-os töltési teljesítménnyel tölthető. Ennek köszönhetően a hatótáv 437 és 446 kilométer között mozog, ami ideálissá teszi a mindennapi használatra és a hosszabb utazásokra egyaránt.

A hátsókerék-hajtású 85-ös modell, amely 286 lóerőt teljesít, lenyűgöző 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel magát 0-ról 100 km/h-ra, és maximális sebessége elérheti a 180 km/h-t. Az autó energiaellátását egy 77 kWh-s telep biztosítja, amely legfeljebb 135 kW-os töltési teljesítménnyel rendelkezik, lehetővé téve, hogy a hatótáv 586 és 596 kilométer között mozogjon.

A csúcsmodellt a 286 lóerős, összkerekes és duplamotoros 85x képviseli. Ez a verzió nemcsak a sima 85-ös teljesítményeivel vetekszik, hanem emellett 175 kW-os töltési teljesítményével és 559-567 kilométeres hatótávjával is lenyűgöz.

A töltés mértéke, amely 10-80 százalék között mozog, a választott kiviteltől függően mindössze 24-28 perc alatt elvégezhető. Jelenleg a 340 lóerős RS csúcsmodell frissített verziója még nem került bemutatásra.

A továbbfejlesztett MySkoda alkalmazással debütált felfrissített Skoda Enyaq árait egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Az általunk alaposan tesztelt kifutó modell legkedvezőbb, 286 lóerős változata legalább 24,6 millió forintos áron vihető haza.

Related posts