A Hyundai az Ioniq 6 N megalkotásakor nem csupán a profitmaximalizálásra törekedett – számukra sokkal fontosabb a fenntarthatóság és az innováció. A céljuk az, hogy egy olyan elektromos autót hozzanak létre, amely ötvözi a teljesítményt és a környezettuda

Ez nem csupán a jövedelemszerzésről szól, hanem egy olyan presztízsmodell megalkotásáról, amely különlegessé és értékessé teszi a projektet.
Az Ioniq 6 nem éppen a Hyundai kiemelkedő sikertörténete, hiszen megjelenése óta körülbelül százezer példányt értékesítettek belőle, míg az Ioniq 5-ből majdnem négyszer ennyit sikerült eladni. Ennek ellenére a gyártó nem engedi el ezt a különös formavilágú autót: érkezik a frissített változat, és nemrégiben bemutatták az N verzióját is. De miért készít a Hyundai sportos változatot egy olyan modellből, amely nem aratott osztatlan sikert? Azért, mert megtehetik. Ez a döntés még az N-divízió vezetőjét is meglepte.
"Ez nem éppen megszokott" - osztotta meg véleményét Manfred Harrer az ausztrál Drive magazinnak. "Rendszerint szükség van egy alapos üzleti tervre, befektetésre, sorozatszámra és anyagköltségekre. Az autóiparban ezek a tényezők gyakran megakadályozzák a valóban innovatív ötletek megvalósítását. Itt azonban az volt a nézőpont, hogy ha van egy olyan koncepció, amely révén gyorsabbá és élvezetesebbé tehetjük az autózást, akkor érdemes belevágni."
Még Harrer is elismeri, hogy az Ioniq 6 egy viszonylag ritka modell, ám a 6 N még ennél is szűkebb körben lesz elérhető. "Ez egy presztízsmodell, a márka zászlóshajója, amely megmutatja, mire vagyunk képesek."
A Hyundai Ioniq 6 N a frissített 6 alapjaira épül, csak annál sokkal komolyan számokkal és technikával kecsegtet. Az első tengely egy 223, a hátsó egy 378 lóerős villanymotort kapott, az összteljesítmény 650 lóerő, a nyomaték pedig 770 Nm. Minden érdekes részletet itt tudsz elolvasni az autóról: