Tizenhat mentőautó sietett a helyszínre, míg a tragikus zalai közlekedési baleset következtében húsz ember vesztette életét.

Tragikus közúti baleset történt tegnap a Somogy megyei település közelében, a 7-es, 76-os és 68-as főutak körforgalmi csomópontjában. A Zalai Hírlap 2002. július 2-ai számának tudósítása szerint egy lengyel autóbusz felborult, melyben 51 utas tartózkodott. A baleset következtében 19 ember azonnal életét vesztette, míg a mentőszolgálatok 32 sérültet szállítottak a környék kórházaiba. A busz éjjel érkezett Fonyód irányából a körforgalomba, amikor a bal oldali kereke a padkára hajtott. Ez a hirtelen mozdulat kibillentette a jármű stabilitását, amely végül a jobb oldalára dőlt, kisodródott az útról, és az árkon átfordulva a tetejére borulva állt meg.
A vármegyehatáron bekövetkezett tragédia egy olyan esemény, amely mély nyomot hagyott a közösségben. Az esemény körülményei, a helyszín és a résztvevők mind hozzájárultak ahhoz, hogy ez a történet különösen megindító legyen. Az emberek, akik tanúi voltak a szörnyűségnek, évtizedek múltán is emlékezni fognak arra a pillanatra, amikor minden megváltozott. A határvonal, amely eddig csupán egy adminisztratív határt jelentett, hirtelen a fájdalom és a veszteség szimbólumává vált. A tragédia nemcsak a közvetlen érintetteket sújtotta, hanem sokakat, akik a hír hallatán összeszorult szívvel gondoltak a történtekre. Az esemény arra emlékeztet minket, hogy az élet törékeny, és hogy a legváratlanabb pillanatokban is megtörténhet a legrosszabb.
A megyehatár közelében bekövetkezett baleset helyszínére Somogy és Zala megye összes közeli mentőállomásáról összesen 16 mentőautó érkezett, akik a műszaki mentésben közreműködő tűzoltókkal együtt dolgoztak. A hajnali órákban a baleset helyszínére látogatott Lamperth Mónika belügyminiszter, Salgó László országos rendőrfőkapitány, valamint Bakondi György, a Katasztrófavédelmi Igazgatóság országos vezetője is.
Jobb lett volna, ha egyenesen átgurul.
A buszbaleset körülményeit alapos szakértői vizsgálatnak vetették alá, de a pontos részletek még kérdésesek. Annyi azonban biztos, hogy a jármű 80 km/órás sebességgel érkezett a körforgalomba, ahol felborult. "Ekkora ütközést egyetlen busz sem képes elviselni" - nyilatkozta Németh Gyula, igazságügyi műszaki szakértő. "A jármű szinte csillapítatlanul, az oldalára dőlve csapódott az árokba. A mai modern, nagy belső térrel és alul elhelyezett csomagtartóval rendelkező panoráma ablakos buszok nem tervezettek ilyen terhelésre. Jelenleg még nem tisztázott, mi is történt pontosan, de valószínű, hogy kisebb következményekkel járt volna, ha a sofőr egyszerűen keresztülhajt a körforgalmon, ahelyett, hogy megpróbálta volna bevenni az ívet" - tette hozzá a szakértő végül.
Az áldozatok története mindig is mélyen megérintette az emberek szívét. Ők azok, akik valamilyen okból kifolyólag szenvedtek, és akiknek életét drámai események formálták. Az ő sorsuk nem csupán statisztika; mögöttük valós érzelmek, családok és álmok állnak. Minden áldozat egyedi, saját történetével, küzdelmeivel és reményeivel. Az ő emlékük őrzi a figyelmet és a tiszteletet, emlékeztetve minket arra, hogy a történelem nem csupán számok és dátumok, hanem emberek életeinek összefonódása. Az áldozatok tanúsága arra ösztönöz minket, hogy ne feledjük el a múltat, és küzdjünk egy igazságosabb jövőért.
A balesetben a buszt vezető sofőrön kívül elhunyt nyolc nő, kilenc férfi, egy 5-6 év körüli kislány és egy 14 éves fiú...